Seuraajat

tiistai 17. syyskuuta 2013

Miten sinä aloit fanittamaan? Osa 2

Henna:

Mun Antti Tuisku fanitus lähti siitä kun katsoin 2003 vuonna Idolsin koelauluja.Sitten olin sitä mieltä et ei nuista oo ketää hyvää mut Antin tullessa laulamaan olin et tää on hyvä.Tän pitäs voittaa ja on ihana mies.Mutta sitten kun Antti jäi kolmanneksi nii toivoin et Antti sais levytyssopparin ja sitte kun Antti sai levytys sopparin nii ostin kaikki Antin levyt.

Ensimmäiselle keikalle menin toukokuussa 2004 Oulun urheilutalolle ja siitä jäi keikkoihin koukkuun.En uskonu ikinä saavani Antin kanssa yhteiskuvaa mutta kaks kertaa jo oon siinä onnistunu ensimmäisen yhteiskuvan sain Antti Tuiskun kanssa Ouluhallissa Suurmessujen keikan jälkee ku menin heti kysyy Antilta yhteiskuvaa ku se tuli pois lavan takaa.Antti suostui siihen.ja toisen yhteiskuvan sain sitten tässä melko lähiaikoina elokuun lopulla tanssikoulu Vamoksen avajais keikan nimmarijako tilaisuudessa elokuussa 2013.Nyt on fanitettu Anttia 10 vuotta ja omistan kaikki levyt kokoelmia myöten.ja muutama fanituote löytyy.

Tuiskuttaa yhä vaa.


  Sanni:


Mä en muista paljoa niistä ajoista. Oli vuosi 2003, ja mä olin tuolloin 8 vuotias tytön tyllerö. Toisin kuin muilla meidän luokan tytöillä, mulla ei silloin ollut ketään erityistä suosikki artistia. Mm. Britney, Madonna ja T.A.T.U oli kovaa kamaa tuolloin. Mä en niistä sen kummemmin välittänyt. Oikeestaan mä en kuunnellut musiikkia ollenkaan.
Telkkarissa oli pitkin syksyä pyörinyt mainoksia sellaisesta uudesta tv ohjelmasta kuin idols, ja koko koulu oikeesti puhu siitä; “katoitko idolsin eilen?” “meinaaksä alkaa kattoo idolsia?” Kun kaikki siitä nyt niin kauheesti puhu, päätin mäkin sitten katsoo seuraavan jakson, ne oli Turun koelaulut. Muistan Antin koe esiintymisen, mut vielä silloin en tunnustanut itteeni Antin faniksi, vaikka Antti olikin yks mun suosikeista. Mutta sitten teatteriviikonlopun aikana joku napsahti mun päässä, Antista tuli mun ehdoton ykkössuosikki. Katoin idolsia enää vain yksinomaan Antin takia. Voi sitä riemun määrää kun Antti pääsi sitten suoriin finaali lähetyksiin. Ja kun Antti sai sitten yhdessä tuloslähetyksessä 70% kaikista äänistä ja pääsi finaaliin, ei riemulla ollut rajoja. Huusin ja pompin ympäri mun huonetta silkasta ilosta. Mun suosikki kilpailija oli päässy FINAALIIN.
Vaikka Antti ei sitten loppujen lopuksi voittanutkaan idolsia, niin mulle Antti on aina voittaja. Antin ekaa levyä soitin lähestulkoon joka päivä mun cd-soittimesta siitä päivästä lähtien kun sen käsiini olin saanut. Ja nyt tosta kaikesta on kulunu 10 vuotta. Nyt 18 vuotiaana välillä sitä pysähtyy ihan oikeesti kelaamaan että onko siitä oikeesti niin kauan. Ja siitä huolimatta että mä oon pienen elämäni aikana saanut ihan älyttömästi kuraa niskaan sen takia että fanitan Anttia ja Antin musiikkia, niin ei se ole horjuttanut mun uskoa Anttiin yhtään. Päin vastoin, mä kasvoin Antin musiikin kanssa ja Antin musiikkia kuunnellessa mulla oli semmonen olo että mulla oli edes yksi ystävä joka välittää ja on paikalla aina kun mä sitä kipeimmin kaipaan. Antin musiikki on tehnyt musta sellasen ihmisen ku mä olen tänä päivänä. Jos en olisi silloin 10 vuotta sitten hetken mielijohteesta päättänyt katsoa idolsin yhtä jaksoa, niin en olisi sellainen ihminen kuin nyt olen. :’)

 Tiia-Mari:

 Minä aloin fanittamaan Anttia vasta Idolsin jälkeen, Hanna oli silloin vuonna 2003 minun suosikkini ja olin iloinen kun hän voitti. Kun kuulin Antilta "En halua tietää" ja "Sekaisin" -biisit, niin ne alkoivat soimaan päässäni ja tanssittamaan mukana, varsinkin tuo Sekaisin -biisi oli kauan minun ja kaverini lempibiisi. Mutta sitten kun kaverini lopetti yhdessä vaiheessa Antin fanittamisen, niin minä kuitenkin jatkoin sitä. Meni sitten kyllä vain vähän aikaa tuon jälkeen, kun minullakin fanitus vain loppui eikä Antin musiikki enää kiinnostanut. Mutta sitten taas muutaman viikon jälkeen, kun kuulin radiosta Antilta uuden biisin (en muista biisin nimeä mikä se oli) mutta sitten innostus Antin fanittamiseen taas lähti. Eli melkein ala-asteelta asti olen fanittanut Anttia ja nyt olen jo 18 vuotta ja opiskelen ammattikoulussa, niin silti edelleen pidän paljon Antin musiikista ja muutenkin hänestä itsestään, koska hän vain on oma persoonansa ja osaa vain viihdyttää ! Tuntuu että fanitus Anttiin on vain noussut näiden vuosien aikana. Vaikka nytkään nykyiset kaverini eivät Antin musiikista pidäkään, niin minua se ei ollenkaan haittaa. Itseasiassa olen kyllä saanut parhaan kaverini pitämään Antin biiseistä, koska itse olen kuunnellut niitä paljon ja lähetin näitä biisejä kerran kaverini kännyyn kuunneltavaksi, niin hänkin on alkanut pikkuhiljaa hänestä pitämään ja on kehunut biisejä minulle En ole ollut monellakaan keikalla, mutta silti olen huomannut, että Antti on vain kehittynyt laulunsa ja tanssiliikkeidensä kanssa ja ne minua keikalla kiehtovat sekä että pääsen laulamaan mukana ja olemaan osa keikkaa ja sitä fiilistä Omistan muutaman Antin levyn, mutta en kaikkia sekä julisteita ja nimmarin Antti on vain ihana ja komea pop-tähti, jonka biisejä jaksan aina kuunnella ja jos surukin yllättää tai eteen tulee vaikeita asioita mistä pitäisi päästä yli, niin biisit auttavat pahaan oloon ja jaksamaan eteenpäin! Nyt vain odotan innolla alkavaa 10-vuotisjuhlakiertuetta, jossa pääsen taas Antin näkemään ja sen että mitä kaikkea hän on keksinyt ja pääsen kuulemaan näitä upeita biisejä !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti