Seuraajat

sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Miten sinä aloit fanittamaan? Osa 4


Laura:
 
Olin 14-vuotias kun Idols alkoi. Luultavasti katsoin Turun koelaulut, en enää muista, koska Antti ei heti koelauluissa saanut aikaiseksi sitä fiilistä, että vautsi. Luultavasti mietin, että toi on ihan jees tai näin. En muista missä vaiheessa Idolsia, kun suurin piirtein kaikki luokallani oli sitä mieltä, että Antti ei ossaa mitään, niin se muiden mielipide voitti omani Antista. Ehkä parisen viikkoa, maksimissaan kuukauden olin sitä mieltä, että Antti on ihan kökkö. Kuitenkin joku Antissa vaan käänsi asian ja en enää kuunnellut muiden mielipidettä Antista. Finaaleissa voisin sanoa, että aloin fanittaa Anttia. Löysin kerran siivotessa kirjeen, joka oli tarkoitus Antille lähettää Idolsin aikana, johon olin kirjoittanut, että ei Antilla kisan paras lauluääni oo, mutta paras silti. Ensimmäisen levyn sai tilata Tiimarista ennakkoon ja olin aivan täpinöissäni, kun kävin levyä hakemassa. Antissa oli vaan joku, joka Idolsissa jo alkoi muo kiinnostamaan, joka kehittyi fanitukseksi, joka onkin kestänyt jo sen kymmenen vuotta. Fanitus muuttunut siitä alusta, nyt arvostan ja kunnioitan Anttia koko sydämestäni ja näen sen ihmisenä, en ns. hahmona, kuten fanituksen alkuaikoina. Ihmisenä, joka tekee mahtavaa musiikkia, ja joka on todella kultainen, välittävä, aito ja sydämellinen, ja joskus myös niin, niin ärsyttävä. Onneksi nuo positiiviset fiilikset on ne, jotka on se vallitseva fiilis Anttia kohtaan.

Syksyllä 2006 pääsin kuuntelemaan ennakkoon Rovaniemi- ja New York-levyt. Se oli vasta kolmas kerta, kun Antin livenä näin, ensimmäinen kerta kun sen kanssa kasvokkain pääsin ja jännitys oli sen mukaista. Kun vielä Antti istui vieressäni ennakkokuuntelussa, muistikuvani ovat hieman katkonaisia sieltä, kun jännitin niin paljon. Sen muistan kuitenkin niin selkeästi, miten vaikuttunut olin siitä, miten jalat maassa Antti oli silloin (ja on edelleen). Kuvittelin, että vau-fiilis Antin tapaamisesta oisi tullut siitä, että se on julkkis, mutta se tuli juuri päinvastaisesta. Siitä, että se ei luullut olevansa meidän yläpuolella, vaan aivan samanlainen tapaus kuin me muut siinä huoneessa. Antti, Carla ja Tiina vaan kyllä onnistui yllättämään suurimman osan meistä totaalisesti, Carla ja Tiina sanoi, että Antti ei ehdi paikalle Popgramille ennakkokuunteluun, ja sitä sai hetken sitten katsella, kun Antti ovelle ilmestyi, että se oikeasti oli siinä. Ennakkokuuntelun jälkeen aloin käydä hieman enemmän keikoilla, mutta 2009 kun Antin ensimmäinen tauko loppui, aloin kierrellä enemmän keikoilla.

Nyt oon nähnyt Antin 131 kertaa, tuhansia kilometrejä busseissa ja junissa istuttuna, ja varmasti paljon edessä. Vaikka rahaa menee ja yöunet jää aina hieman lyhyiksi keikkareissuilla, niin keikoilla käynti tuo niin paljon hyvää, positiivista fiilistä, se musiikki, Antin karisma, Antti, mä en vaihtaisi tätä mihinkään.:)


 Sanna:


Kun näin ensimmäisen kerran Antti Tuiskun Idolsissa, niin aloin heti fanittamaan Anttia eli olen 10-vuotta fanittanut Anttia. Ja fanitan tottakai edelleenkin.

Onhan minulla muitakin joita fanitan, kuten Reckless Love.

Eli Fanitan molempia.

Minulta löytyy Antilta melkein kaikki levyt eli 7 levyä löytyy.

Ensimmäinen
Antti Tuisku
New York
Rovaniemi
Toisenlainen tie
Hengitän
Kaunis kaaos

Puuttuu

Minun jouluni
Aikaa
Minun jouluni 2

Tomi:

 Mun fanitus alko oikeestaan ihan kunnolla vasta 2004,mutta kyllä mä kattelin ensimmäistä idolskautta muutaman jakson verran ja tajusin jo sillon,että antista kuullaan vielä :) Mun mielestä antissa on parasta sen lauluääni ja välispiikit keikoilla on jotain niin ainutlaatusta ja joskus ehkä jopa ihan hauskoja :-) antti on kehittynyt huimasti näitten kymmenen vuoden aikana ja varmasti syynä siihen on se,että antilla on mittarissa ikää jo ihan kiitettävästi.Ensimmäisellä keikalla olin 2007 ja sen jälkee oliki pikkunen tauko ja sit 2010 ja 2011 tuli ihan mukavasti nähtyy anttia.Sen jälkeen oliki sitte tauko tuiskun pojalla ja tänä vuonna oon päässy vaan yhelle keikalle!siinä nyt jotain tarinaa mun anttifanituksesta (: 

-Kiitos taas kaikille!

1 kommentti:

  1. näitä kommentteja tai fanitustekstejä lukiessa itellänikin on fanitus alkanut vähän samalla tavalla,kun monilla. jo idolsin koelaulujen aikaan 2003 aloin pitään anttia fanina. ja nyt se 10v kasassa ja jatkuu edelleen.

    VastaaPoista